1. YAZARLAR

  2. Muhammet Yıldız

  3. UYKU DÜZENİ, TEKNOLOJİ VE DIŞ GÖRÜNÜŞ
Muhammet Yıldız

Muhammet Yıldız

Diyetisyen
Yazarın Tüm Yazıları >

UYKU DÜZENİ, TEKNOLOJİ VE DIŞ GÖRÜNÜŞ

A+A-

Yapılan araştırmalara göre gecede 6 saatten az veya 9 saatten fazla uyuyan insanların obezite yani aşırı şişmanlık durumuyla karşı karşıya kalma ihtimalleri çok daha yüksektir.

6 saatten az uyuyanların %30-34’ünün aşırı şişman olduğu ve yine 9 saatten fazla uyuyanların %20-25 aşırı şişman olduğunu ortaya koymaktadır.

Peki uyku sindirim sistemimiz için neden bu kadar önemlidir?

Düzenli ve kaliteli uykunun vücumuzdaki büyüme, mutluluk  gibi hormonların salgılanmasıyla ilgili olduğu uzun yıllardır araştırılan bir konudur. Vücudumuzda salgılan hormonların büyük çoğunluğunun birbirleri ile bağlantıları vardır. Mutluluk hormonu, açlık- tokluk hormonu, büyüme hormonu gibi bir çok etkenlerle paralel olarak dış görünüş de şekillenir.

Gelişen teknoloji ile birlikte artan uyku problemleri de, teknolojinin binlerce faydasının yanında maalesef insanlar üzerinde bıraktığı olumsuz etkilerden biridir.

Vücudun dinlemeye geçmesi sadece bedenin uzanması yada oturması değil aynı zamanda beyninde dinlenmesiyle mümkün olur. Çünkü tüm organları ve tüm bedeni kontrol eden beyindir. Cep telefonu yada bilgisayarlarla dünyanın neresinde olursa olsun istenilen her şeye ulaşmak mümkündür. Bu da maalesef teknoloji bağımlılığının giderek artmasında önemli bir etkendir. Bireylerin uyku düzenlerinin bozulmasında beynin sürekli telefon televizyon ve bilgisayarlar tarafından meşgul ediliyor olması da dikkat edilmedi gereken önemli bir noktadır.  Bundan dolayıdır ki teknolojik aletlerin kontrollü kullanılması sağlığımız açısından son derece önemlidir.

Sağlığın kelime anlamı ‘’vücudun ve ruhun esenlik içinde bulunması durumu’’ olarak tanımlanır.

Gerek fiziksel gerekse psikolojik olarak mutlu olmamızın yolunun sağlıklı olmaktan geçtiği unutulmamalıdır. Bireylerin sağlıklı beslenme ve mümkün olduğunca hareket etmelerinin yanı sıra düzenli uyku uyumaları da son derece önemlidir.

Kaliteli bir uyku için ortamın uyumadan önce birkaç dakika havalandırılması da ihmal edilmemelidir.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.