1. YAZARLAR

  2. Muhammet Yıldız

  3. Spor, yani daha basit bir dille ''Hareket''
Muhammet Yıldız

Muhammet Yıldız

Diyetisyen
Yazarın Tüm Yazıları >

Spor, yani daha basit bir dille ''Hareket''

A+A-

Canlıların tamamının olmazsa olmazı olan hareket canlıların yaşamını sürdürebilmesi için gerekli olan etmenlerden biridir.

Yaşadığımız yüz yıl daha önce ki yüz yıllarla kıyaslandığında gerek teknolojik gelişmeler gerek sosyal medya bağımlığı gibi pek çok sebepten ötürü insanların hareketsiz bir yaşama proğramlandığını görüyor ve biliyoruz. Bununla paralel olarakta artmakta olan kalp damar hastalıkları oranını, obezite problemlerinin artmasının ve aşırı yağlanmaya bağlı ölümlerin fazlalaşmasının tamamının nedeni hareketsizlik ve vücudun enerji ihiyacından fazla yenilen besinler..

Özellikle geçirdiğimiz pandemi sürecinde hareketsiz kalan ve sürekli kontrolsüz olarak televizyon bilgisayar başında besin tüketerek sindirim sisteminin zorlanmasından ve hala devam eden vaka sayılarından kaynaklı olarak spor salonları ve spor yapılabilecek parklar gibi sosyal alanlardan uzak kalmaya çalışan toplumumuz; bu sorunun ve bu sorundan kaynaklanan bazı olumsuz durumların önüne geçebilmelidir.

Peki bu durumun üstesinden gelmenin yolu nedir?

Öncelikle sağlıklı beslenmeyi evde olsun iş yerinde veya dışarıda olsun alışkanlık haline getirmeli, paketli ve amlajlı ürünlerden mutlaka uzak durmalıdır.

Yenilen besinlerin enerji değeri mutlaka araştırılmalı, sindirimi zor olan besinlerin tüketiminden uzak durulmalıdır. Su tüketimine dikkat edilmelidir, Günde 3 litre su tüketiminin altına düşülmemelidir. İçilen çay ve kahvenin su yerine geçmeyeceği gibi tam tersi vücudun su ihtiyacını arttıracağı unutulmamalıdır. Paketli gıdalar ve reyon ürünlerinden mümkün olduğunca uzak kalınmalıdır.

Üstelik bir diğer problem ise toplum olarak malesef beslenme konusunda faydalı olduğunu düşündüğü besinlerin kontrolsüzce tüketilmesidir; ancak unutulmamalıdır ki her şeyde olduğu gibi sağlıklı besinlerinde pek çok zararı vardır; örneğin bu süreçte kuruyemiş gibi enerji değeri çok yüksek olan besinlerden mümkün olduğunca uzak durulmalıdır. Günlük meyve tüketiminde de içerisindeki Fruktoz yani meyve şekerinden dolayı kontrolsüz bir şekilde tüketiminden kaçınılmalıdır.  Mümkün olduğunca evde veya iş yerinde hareket etmeye özen göstermeli, ulaşım mümkünse yürüyerek sağlanmalıdır.

Evde alet olmaksızın yapılabilen temel hareketlerle ya da direnç lastiği pilates topu gibi temini ucuz ve ulaşılması kolay olan ürünlerle vücudumuzun pek çok kas grubu çalıştırılmasının mümkün olduğu unutulmamalıdır. Özellikle orta yaş grubunun ve gelişim çağı çocuklarının bu süreçte mümkün oldukça hareket etmeleri ve kaliteli beslenmeye özen göstermeleri son derece önemlidir. Gerek bedensel, gerekse zihinsel gelişimlerinin tamamlanması adına sağlıklı beslenmenin son derece önemli olduğu çocuklarımıza uygun bir dille anlatılmalı ve henüz erken yaşlarda iken sağlıklı beslenme ve mümkün olduğunca çok hareket etmenin birer alışkanlık olarak kazanımı sağlanmalıdır. Bağışıklık sistemimizin güçlendirilmesi adına sebzelerin tüketimine özen gösterilmelidir. Tek veya benzer tip besinlerle beslenmek yerine, besin çeşitliliğinden mümkün olduğunca yararlanılmalıdır.

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.