1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Normale göre iki buçuk katı iş yükü ile karşı karşıyayız
Normale göre iki buçuk katı iş yükü ile karşı karşıyayız

Normale göre iki buçuk katı iş yükü ile karşı karşıyayız

MNG Kargo Şube Müdürü Şahin Yağmur Covid-19 salgını nedeniyle artan e-ticaret alışverişi ile birlikte kargolara gelen aşırı iş yükü üzerine konuştuk.

A+A-

Normal dönemlere bakarak iki buçuk katı iş yükü ile karşı karşıya kaldıklarını belirten Yağmur vatandaşlardan anlayış beklediklerini söyledi.

Dünyayı ve Türkiye'yi etkisi altına alan kovid-19 salgını e-ticaret alışverişini büyütürken iş yükünün en çok arttığı sektörlerden olan kargo sektörü vatandaşların ihtiyaçlarını karşılayabilmek için mücadele ediyor. MNG kargo Şube Müdürü Şahin yağmur ile 2020 yılı için değerlendirmelerde bulunduk.

 

"Beklentilerimizi hem veri olarak hem de iş yükü olarak bizi çok zorlayan Bir yıl oldu. Pandemi den dolayı artan iş yükü ile birlikte eksiklerimizi gördük yeni aksiyonlar aldık. E-ticaret müthiş bir artış yaşanınca hem personel sayımızı hem araç sayımızı artırdık. Biz mesela normalde 7 personel ile çalışırken 11 personel ile çıkmak zorunda kaldık. Aldığımız tüm önlemlere rağmen maalesef yetiştiremiyoruz. Günde 600 adet kargo sayısı 1300-1400 bandına yükseldi. Kontrollü sosyal hayat kapsamında yasakların hafifletilmesi ile birlikte işletmelerinde açılınca kargo sayımız 800 e kadar inmişti. Fakat kısıtlamaların tekrardan getirilmesiyle yine artmaya başladı.

 

Son 1 haftaya kadar sadece 1 günlük gecikme yaşanıyordu. Yine de gelen iş yükünün altından kalkabiliyor duk fakat Kasım indirimleri ve muhteşem cuma alışveriş günleri ile birlikte tekrar dev bir dalga yaşandı."

 

VATANDAŞ ÇOK TEPKİLİ

 

Tüm bunların yanında en ciddi sıkıntı vatandaşla yaşanan anlayışsızlık problemi. Tepki çok yüksek. Bize asıl darbe vuran virüs kapan personel ya da temaslı personel. Belli bir bölgeye hakim olan personeliniz çalışamaz duruma geldiğinde oraya atacağınız yeni kişi normalde atımın ancak yarısını yapabiliyor çünkü bölgeye hakim değil. Şubelerden Ziyade asıl aktarma noktaları dediğimiz büyük şubelerde personel eksikliği yaşanıyor.

 

Düşünün ki bir personelin 14 günlük karantinaya girmesi buradaki bütün işi değiştiriyor. Örneğin Kahramanmaraş'ta bir şube personelleri ile beraber pozitif çıkınca tamamen kapandı benim iş hacmim 2 buçuk katına çıktı."

 

Bu tür durumlarda vatandaşı arayıp kargosunu şubeden almasını istiyoruz. Eğer çok fazla paket varsa arayamıyoruz mesaj atıyoruz.bu defada müşteri 'neden benim kargom kapıma gelmiyor dağıtıma çıkarılmıyor' gibi itirazlarla karşılaşıyoruz. Biz durumu izah ediyoruz fakat yine de itirazlar devam ediyor.

 

İNSANLARIMIZ DA TAHAMMÜL SEVİYESİ DÜŞTÜ

 

Kargoculuk işi uzun süredir 5-6 firmanın faaliyeti ile tüm Türkiye'de devam ediyordu fakat piyasa şartları gereği artık yeni firmaları da göreceğiz. Zaten e ticaret siteleri kendi dağıtım ağlarını oluşturmaya başladılar. Elbette görmeye alışkın olduğumuz şekilde şubeleşme yöntemi ile değil depo tarzı bir yöntemle dağıtım oluşturuyorlar. örneğin Trendyol 6 ay içerisinde Kahramanmaraş'taki deposuna 24 personel aldı.

 

Kargoculuk en çok şikayet edilen alanlardan bir tanesi bunun sebebi bence insanlarımız da tahammül etme seviyesi düştü. Örneğin bir pakette adres yanlış.Gönderici yanlış bir adresi vermiş fakat bu durumu vatandaşı anlatmakta güçlük çekiyoruz. Telefon numarası yanlış oluyor sonra da 'bana ulaşılmadı' itirazları geliyor.

Bizim vatandaşlarımızın biraz daha anlayışlı olmasını istiyoruz. Eğer arayıp da ulaşamadılar sa defalarca aramak yerine 10'ar dakika arayla aradıkları zaman muhakkak bize ulaşabileceklerini hatırlatmak istiyoruz.

 

 

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.