1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. GELECEĞİN MİNİK BİLGİNLERİ YETİŞİYOR
GELECEĞİN MİNİK BİLGİNLERİ YETİŞİYOR

GELECEĞİN MİNİK BİLGİNLERİ YETİŞİYOR

GELECEĞİN MİNİK BİLGİNLERİ YETİŞİYOR

A+A-

Kahramanmaraş’ta Montessori alanında bir ilki gerçekleştirerek hizmet vermeye devam eden Geleceğin Minik Bilginleri Kreşi 3-7 yaş arası minik öğrencilere Montessori eğitiminin yanı sıra Yabancı dil ve Değerler Eğitimi de veriyor.

Şehit Abdullah Çavuş Mahallesi’nde hizmet veren Kreş, Minik öğrencilere verdiği fiziksel ruhsal ve manevi değerler eğitimi ile öğrencileri bireysel anlamda topluma kazandırıyor.

Geleceğin Minik Bilginleri Kreşi Sorumlu Müdürü Zeynep Kömbe yaptığı açıklamada, Minik Öğrencilere sadece belirli kalıplarda eğitim vermediklerini belirterek, Montessori eğitimi ile çocuğun fiziksel, ruhsal ve manevi anlamda kendisini bireysel olarak topluma kazandırıldığını söyledi.

Çocukların öfke kontrolleri ve birçok alanda eğitimleri verilmesi gerektiğini belirten Kömbe, Çocuğun Milli, Manevi, Fikri ve bütün değerlerini bilerek eğitim hazır hale gelmesinin önemli olduğunu vurguladı. Kömbe açıklamalarına şu şekilde devam etti:

 “Montessori eğitimi okul öncesi eğitimin somutlaştırılmış halidir. Montessori eğitimi veren ve öğrencileri okul öncesinde yeni eğitim dönemine tam hazır hale getirmek üzere kurulmuş bir kurumuz.

 Bunun yanı sıra kas eğitimi üzerine odaklanıyoruz. Dokunarak öğrenme, yaşayarak öğrenme, eğitimin temelinde yer alan neler varsa hepsine öğrencilere biz katıyoruz.

Çocuğun bir birey olarak değerli olduğunu ona hissettirme bizim ana amacımızdır. Çocukları bir sürü mantığıyla yetiştirmek yerine bir birey olarak eğitmek ana amacımızdır. 3 grup sorumlumuz, İngilizce Öğretmeni, Montessori öğretmenimiz var geniş bir kadroyla hizmet veriyoruz.

Biz belli bir kapasitede çalışıyoruz kalite standartlarımız her zaman en üst seviyede, Bizim kuruluş amacımız bir Anne çocuğu için ne hedefliyorsa, Bizim kurumumuzun kuruluş amacı da bu. Bir yetişkin olarak yarın bir gün Vatanını, Milletini, Sorumluluğunu bilecek bir birey yetiştirmek bizim ana amacımızdır.

Çocuğu topluma hazırlarken, Fiziksel, Ruhsal ve Manevi olarak her alanda çocukları hazırlamak bizim ana amaçlarımızdır. Çocuk birinci sınıfa başladığında ödevini bilecek, Tenefüste neler yapması gerektiğini bilecek ve başka bireylere karşı sorumluluklarını bilecek.

Devlet okullarında bazı olumsuz durumlara maalesef ki şahit oluyoruz oradaki metaryallere zarar vermeleri o çocukların öfke kontrollerinin bulunmamasından kaynaklı sorunlar vardır. Biz burada bireyi topluma hazırlıyoruz kimseyle yarıştırmak karşılaştırmak istemiyoruz ve yapmıyoruz.”

MONTESSORİ EĞİTİM ÇOCUĞU GELECEĞE HAZIRLAR

Geleceğin Bilginleri Kreşi Montessori Eğitim Öğretmeni İnci Topçu, Montessori eğitiminin minik öğrencileri geleceğe hazırladığını kaydederek, Montessori eğitimindeki ana amacın çocukların bireysel gelişimlerini tamamlamaları ve eğitime hazır hale gelmelerini sağlayacağını söyledi.

Çocukların minik yaşlarda, Koku, Duyma, Görme, Algılama ve Günlük yaşama ait Çamaşır Asma, Kurdela Bağlama, Matematikte dört işlem gibi ana gereksinimlerin öğretildiğini kaydeden Topçu, Amaçlarının  Minik yaştaki çocukları eğitime hazır hale gelen bireyler haline getirmek olduğunu ifade etti.

“Kahramanmaraş’taki tek Montessori eğitiminin burada olması kararımı Kahramanmaraş’a vermemde etkin oldu. Montessori eğitimindeki amaç çocukların kendilerine yeten bireyler olarak yetiştirmeyi hedefliyoruz. Küçük yaş gruplarında, Günlük yaşam becerilerinde günlük yaşama ait bütün gereksinimlerini burada ben veriyorum.

Kaşık kullanmaktan, Sürahiden bardağa su doldurmaya kadar, Çamaşır Asmaktan günlük yaşama dair herşeyin eğitimini buradan alıyorlar. Görme, Koklama, Duyu, Algılama gibi bütün duyusal özelliklerin eğitimini alıyorlar.

4 işlemlerin temel yapıları burada veriliyor. Biz burada temel matematiğin alt yapılarını öğrencilere vererek onların yarın birgün metametikten soğumaması için ve dersi benimsemesi için temel altyapıları oluşturuyoruz.

Montessori sisteminde çocukları gözlemliyor çocukların kendi boylarına uygun eşyaların olduğu bir yerde daha rahat ettiklerini hissediyorlar.

Montessori eğitiminde bizim öncelikli amacımız ilköğretime hazırlıktır. Çocuklar illa bir şeyi yaptırılmak için zorlanmıyor buradaki ana amacımız çocuğun habitat ortamlarını beğenmesi ve bunu sevmesi. Çocuğa bağlı bir eğitim sistemiyle ilerliyoruz. Çocuk o gün matematik işlemleri ile uğraşmak istemiyorsa özgün olarak hareket etmek istiyorsa ona göre bir program çizip ona göre hareket ediyoruz.”

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.