1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Demiryolu taşımacılığını acilen yaygınlaşırmalıyız
Demiryolu taşımacılığını acilen yaygınlaşırmalıyız

Demiryolu taşımacılığını acilen yaygınlaşırmalıyız

K Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Kazancı ile lojistik sektörü üzerine konuştuk. Lojistiğin insan hayatının bir vazgeçilmezi haline geldiğini ifade eden Kazancı, "hava ve kara ulaşımında gösterdiğimiz başarıyı demiryolunda da göstermeliyiz" dedi.

A+A-

K Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Kazancı ile lojistik sektörü üzerine konuştuk. Lojistiğin insan hayatının bir vazgeçilmezi haline geldiğini ifade eden Kazancı, "hava ve kara taşımacılığında gösterdiğimiz başarıyı demiryolu taşımacılığında da göstermeliyiz. Yurdumuzun her yanını hızlı tren teknolojisi ile donatmalıyız" dedi.

E ticaretin yaygınlaşması ve pandemi ile birlikte yükselen sektörlerin başında gelen Lojistik sektörünün Kahramanmaraş'taki en güçlü temsilcilerinden K Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Kazancı ile sektörün geleceği üzerine konuştuk. Lojistik sektörünün bugün ve yarının en önemli iş kolu olacağını ifade eden Kazancı şu değerlendirmelerde bulundu;

"1994 yılında Hollanda merkezli lojistik şirketi TNT Kahramanmaraş acentesi olarak başladık. Şirketin kurumsal kimliğinde de 10 yıl kadar şube müdürlüğü yaptım. 2014 yılında k lojistik kuruldu. O günden bugüne Kahramanmaraşlı firmalara ithalat ihracat alanında hizmet vermeye devam ediyoruz. Lojistik sektöründe 25 yılı tamamladım. K lojistik 20 yıllık Bir iş deneyiminin üzerine kurulmuştur. Amerikan merkezli uluslararası kargo şirketi UPS yurtdışı taşımacılığında Kahramanmaraş şubesiyiz. Türkiye'nin en büyük karayolu taşımacısı Ekol Lojistik ile Kahramanmaraş ta ki iş ortaklarıyız. MTS ile denizyolu taşımacılığında Kahramanmaraş şubesi iş ortaklarıyız. Türk Hava Yolları ile de Kahramanmaraş'ta iş ortağıyız. Dolayısıyla taşımacılığın tüm faktörleri ile Kahramanmaraş'ta hizmet veriyoruz. Elbette sadece Kahramanmaraş'ta değiliz. Ankara'da İzmir'de İstanbul'da Bursa'da Gaziantep'te müşterilerimiz var. İşinizi iyi yapıyorsanız size her yerden buluyorlar. Bizim işimiz de yer kavramının bir önemi yok. Çünkü biz ürün satmıyoruz hizmet satıyoruz. Dolayısıyla çalıştığınız her firma sizin iş ortağınız oluyor. Çünkü hem kazanmanız hem de kazandırmanız gerekiyor.

İstanbul'da birkaç yılda bir uluslararası lojistik günleri düzenlenir. oraya dünyanın her yerinden lojistik firmalarının temsilcileri gelir ve bu işin geleceği konuşulur. 2000 yılında ki toplantıda herkesin hemfikir olduğu şey lojistiğin önümüzdeki 50-100 ve diğer yüzlerce yılın en önemli iş kollarından biri olacağı söylendi. Bakın bu tespit 20 yıl önce yapıldı ve pandemininde etkisiyle bugün nasıl hissediyoruz. Yani insanlar evlerinden çıkmadan bir şeyleri sipariş ediyorlar alışveriş yapıyorlar. Peki kim getirecek? Taşıma şirketleri yani lojistik.

Nitekim pandemide lojistiğin ne kadar önemli olduğunu gördük. Kahramanmaraş şartlarında düşündüğünüz zaman 100 tane kargo şirketinin 1000 tane personeli olsa aniden gelen 10 bin kargoyu nasıl dağıtacaklar? Zaten dağıtamadılar da sistem tıkandı. Tüm kargolar kitlendi. Kapasitenin çok üzerinde bir kargo yükü geldiği için gecikmeler yaşandı. Çünkü kimse böyle bir şey beklemiyordu."

"KAHRAMANMARAŞ'TAN İTALYA'YA DİREKT DAĞITIM YAPIYORUZ"

Lojistik sektörünün son derece zor bir iş kolu olduğuna dikkat çeken Kazancı, Kahramanmaraş'ta kuruldukları günden bu yana Avrupa ya direkt dağıtım yaparak şehrimize ait tüm ürünleri İstanbul rötarlı dağıtımlardan kurtardıklarını belirterek, 'eğer çalışkan azimli inançlı bir kişi değilseniz bu işi yapamazsınız ' dedi.

" Biz Kahramanmaraş'ta İtalya taşımacılığında artık uzmanlaştık. Yani bizim firmamızı kime söyleseniz aklına direk İtalya taşımacılığı gelir. Kahramanmaraş'ın tüm üretimini özetleri tekstil sektöründeki İtalya taşıyoruz. Eskiden Kahramanmaraş malını İstanbul üzerinden İtalya'ya ulaştırırdı. Hatta bir firmamız iç taşımacılıkta İtalya'ya gidecek ürünlerini İstanbul'a götürmek için 2 milyon lira harcıyordu. Bakın bu sadece bir firmanın ödediği bedel. Biz Kahramanmaraş'ın ürünlerini ithal ederek dağıtmak için yola çıktık. Nitekim o dönem bunu başarabileceğimize kimse inanmamıştı. Bugün bütün İtalyaları biz dağıtıyoruz kimse malını İstanbul'a göndermiyor. Bu manada ihracat rakamları hep İstanbul gözükürken Maraş'ın rakamları artık Maraş'ta gözükmeye başladı.

Biz tüm bu işlemleri yaparken ara nakliyeciler kullanıyoruz. Merkez ofisimizde 5 kişi istihdam etmekle birlikte iş ortaklarımızla birlikte binlerce kişiyi bulan bir kadro ile çalışıyoruz. Ara nakliyeciler dediğimiz kişilerin işi zamanında yapmaları gerekiyor fakat hiç kimse işini zamanında yapmıyor. Her zaman problemler çıkıyor. Dünyanın başka bir ucunda bir işi zamanında yaptırtmaya çalışıyorsunuz. Düşünün burada ki bir işi zamanında yaptırmaya çalışırken ne kadar zorlanıyoruz. Dünyanın öbür ucundaki bir iş yaptırtmak ya da zamanında yaptırtmak çok zor.

Lojistik çok eğlenceli bir iştir. Kendi içinde çok fazla dinamiği vardır. Eğer sabırlı çalışkan ve inançlı bir insan değilseniz bu iş sizi dışarı atar yapamazsınız. Ben ekibime her zaman mutlu olmalarını söylüyorum. Eğer mutlu değillerse burada zaman kaybetmemelerini tavsiye ediyorum. Çünkü hiçbir zaman kolaylaşmayacak ve hep bu kadar yoğun olacak."

"HİÇ VAKİT KAYBETMEDEN DEMİRYOLU AĞINI GENİŞLETMELİYİZ"

Lojistik sektörünün geleceği üzerine değerlendirmelerde bulunan Kazancı konu ile ilgili olarak devletin bu alana yatırım yapması gerektiğini söyledi. Kazancı 'hiç vakit kaybetmeksizin yurdun dört bir yanına demiryolu ağı ile döşeyerek hızlı tren teknolojisini getirmeliyiz' dedi.

Lojistik sektörü çok daha büyüyecek. Ancak işinizi seviyorsanız ve mükemmelliyetçi iseniz o işi ileriye taşıma ihtimaliniz vardır.

1 yıl öncesine kadar dünyadaki bütün üretim Çin'de yapılıyordu. Dünyadaki bütün büyük markalar Çin ile çalışıyordu. Pandemi ile birlikte Çin pazarı dünyadaki en büyük zarar gördü. Çin'deki üretim tamamen durdu. Dünya 'şimdi ne yapacağız' dedi. Elbette üretimin çok büyük bir kısmını Çin tek başına idare ederken başka bir takım sektörlerde başka ülkelerde yükseliyordu. Tekstil Çelik gıda ve savunma sanayi gibi alanlarda başka birtakım ülkelerde uzmanlaşmıştı. Dünya alternatif ararken dünyadaki 3 büyük kıtanın tam ortasında yer alan Türkiye coğrafi avantajı ile birlikte büyük bir fırsat yakalamıştır. Bu anlamda Türkiye dünyanın lojistik üssü konumuna gelebilir mi? Her anlamda buna daha müsait başka bir ülke yok. Bakınız İstanbul havalimanı dünyanın en büyük hava taşımacılığı üssü olması için yapıldı. Bu manada üç kıtaya dağıtım yapabilmek için altyapı ve lojistik yatırımlarının daha da arttırılması gerektiğine inanıyorum. Bunu yapan şirketler var fakat çok daha fazlasını yapabilecek potansiyelde şirketlerimiz de var. Dolayısı ile Türkiye vizyonunu ve gelecekle ilgili planlarını doğru yapabilirse cazibe merkezi haline getirilebilir. Evet yol yaparak altyapı sorunumuzu büyük oranda çözdük fakat en büyük eksiğimiz demiryolu. Karayolu taşımacılığında akaryakıta milyarlarca dolar ödüyoruz. Gelişmiş ülkelere bakın demiryolu ağı çok gelişmiştir. Bugün Türkiye her şeyi bir kenara bırakıp yurdun dört bir yanına hızlı tren teknolojisi ile donatmalıdır. hava ve karayolu taşımacılığında gösterdiğimiz başarıyı hızlı bir şekilde demiryolunda da göstermeliyiz. Çok daha uyguna insan ve ürün taşıyabiliriz. Maliyeti ne olursa olsun bu yapılmalı.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.